Sauna – Cele mai importante proprietati terapeutice


Sursa foto: https://pixabay.com/photos/sauna-leisure-finnish-sauna-relax-2844863/

Exista numeroase beneficii ale saunei pe care toata lumea le cunoaste. Multe dintre persoanele care adora momentele de relaxare petrecute in cadrul unei cabine de sauna considera ca nu există nimic mai revigorant decât 30 – 45 minute petrecute în sauna uscata, cea umeda sau cu infrarosu, in functie de preferinte. Iata care sunt cele mai importante proprietati terapeutice de care si tu poti beneficia daca incluzi sauna in ritualul tau zilnic.

CUPRINS

  • Sauna contribuie la imbunatatirea performantei cardiovasculare
  • Sauna ajuta la recuperarea rapida a organismului
  • Sauna influenteaza eliminarea toxinelor din organism
  • Sauna contribuie la curatarea pielii in profunzime
  • Sauna este un aliat al celor care vor sa slabeasca

Sauna contribuie la imbunatatirea performantei cardiovasculare

Majoritatea persoanelor care au practicat sauna in mod constant, timp indelungat, au observat faptul ca principalul beneficiu de care s-au bucurat este reprezentat de reducerea stresului resimtit la finalul zilei.  

Sauna reprezinta un spatiu linistit, in care poti beneficia de relaxare si terapie, fara ca atentia ta sa fie distrasa de diversi factori din exterior.

Temperatura crescuta specifica saunei contribuie la relaxarea muschilor corpului, imbunatateste circulatia si stimuleaza eliberarea endorfinelor. Aceste substante asigura starea de bine resimtita de persoanele care practica sauna in mod frecvent.

Sauna reduce riscul de aparitie a bolilor cardiovasculare severe

Studiile efectuate de-a lungul timpului au dezvaluit faptul ca practicarea cu regularitate a saunei contribuie la reducerea considerabila a riscului de aparitie a afectiunilor cardiovasculare severe, listate in topul celor responsabile pentru rata crescuta a mortalitatii.

  • Conform studiilor respective, utilizarea saunei de 2-3 ori pe saptamana, la o temperatura de 174 grade Fahrenheit reduce riscul de apariție a bolilor cardiovasculate fatale cu 27%.
  • Persoanele care practica sauna de 4-7 ori pe saptamana pot reduce acest risc cu pana la 50%.

Sauna reduce riscul de aparitie a hipertensiunii arteriale

Studiile efectuate de-a lungul timpului au demonstrat faptul ca utilizarea regulata a saunei reduce riscul de aparitie a hipertensiunii arteriale.

Atunci cand terapia prin sauna este combinata cu o rutina regulata de exercitii fizice, imbunatatirea considerabila a modului de functionare a arterelor este realizata.

Sauna contribuie la recuperarea rapida a organismului  

Principalul efect al temperaturii mari din sauna este cel de eliberare a unui numar sporit de endorfine, substante care au un efect tranchilizant placut.
In plus, acestea au capacitatea de a diminua durerile resimtite de persoanele care se confrunta cu artrita si durerile musculare aparute in urma efortului fizic intens.  Mai mult decat atat, temperatura corpului creste datorita celei din cadrul cabinei de dus.
Acest lucru contribuie la dilatarea vaselor de sange, imbunatatind astfel circulatia. Astfel, capacitatea de vindecare naturala a organismului este imbunatatita, ceea ce conduce la obtinerea rezultatelor dorite mai rapid in cadrul procesului de recuperare fizica.

Sauna contribuie la eliminarea toxinelor din organism

Stiati ca transpiratia prezinta numeroase beneficii pentru sanatate? Te poti bucura de acestea prin practicarea saunei in mod regulat.

  • Datorita temperaturii crescute din cadrul unei cabine de sauna, temperatura corpului creste considerabil.  Vasele de sange se dilata si circulatia acestora este sporita, iar sistemul nervos al corpului trimite semnale catre glandele sudoripare, responsabile pentru transpiratie
  • Aceasta contribuie la reducerea temperaturii corpului in prima etapa, contribuind ulterior la eliminarea toxinelor din organism. Acest lucru este esential atunci cand vrei sa mentii sau sa imbunatatesti sanatatea organismului tau.

Sauna contribuie la curatarea pielii in profunzime

Sauna reprezinta una dintre cele mai vechi si mai cunoscute forme de infrumusetare a pielii si de imbunatatire a sanatatii organismului.
Prin producerea transpiratiei cauzate de temperatura crescuta din interiorul cabinei de sauna, pielea se curata, iar celulele moarte de la suprafata acesteia sunt inlocuite.
Bacteriile sunt eliminate prin transpiratie de la nivelul epidermei, curatandu-se astfel porii. Acest lucru contribuie la mentinerea aspectului frumos si sanatos al pielii, pe termen lung.

Sauna este un aliat al celor care vor sa slabeasca

Atunci cand faci sauna, temperatura corpului tau creste considerabil. Acest lucru determina organismul sa depuna efort in incercarea de a reduce temperatura.

  • Din acest motiv, specialistii sustin faptul ca 30 minute petrecute in sauna pot echivala arderea a 300-500 calorii, in functie de metabolismul specific al fiecarei persoane.
  • Astfel, jumatate de ora de sauna echivaleaza 60 minute de efort fizic intens, depus la sala de fitness.

Acum ca ai descoperit cele mai importante proprietati terapeutice ale saunei, poti beneficia si tu de acestea prin practicarea sa regulata. Include terapia prin sauna in programul tau saptamanal pentru a imbunatati sanatatea organismului tau si a preveni riscul aparitiei unor afectiuni severe, pe termen lung.